Jagalah ALLAH, ALLAH pasti akan menjagamu

"Sampai satu saat, kamu lelah dengan tujuan hidup bila kamu agungkan cinta selain cinta DIA"

Wahai Muslimah :)

" Aku seorang muslimah yang beriman, bertudung, melaksanakan puasa, solat sabar & redha, namun mengapa Allah memberiku pelbagai ujian dan penyakit? manakala mereka yang tak memakai tudung, berpakaian ketat, hidup dalam kesenangan..."


Kadang-kala ayat ini berlegar-legar di ruang pemikiran soarang muslimah yang beriman, maka berhati-hatilah dengan godaan syaitan dan mohonlah perlindungan daripadaNya. Bukankah ujian Allah menunjukkan Allah mencintaimu...



Sabda nabi;
"Besarnya pahala itu sesuai dengan besarnya ujian. Jika Allah menyukai suatu kaum, maka Dia akan menimpakan ujian terhadap mereka. Barangsiapa yang redha, maka dia akan beroleh keredhaanNya dan barangsiapa yang merintih, maka dia akan memperoleh kemurkaanNya." (HR Tirmidzi )


Wahai saudariku yang beriman, percayalah, ujian yang diberikan Allah merupakan platform untuk mendapatkan pahala. semakin tinggi ujian maka semakin besarlah pahala.


Sabda Nabi;
Sungguh menakjubkan perihal orang mukmin itu, jika menghadapi perkara yang menyenangkan, dia bersyukur. Jika mengalami dugaan, dia bersabar. Sesungguhnya bersabar itu lebih baik baginya." (HR Muslim)


Janganlah merintih dan bersedih selagi menyakini segala ujian tersebut datang dari Allah, Sesungguhnya Allah tidak pernah menganiaya hamba-hambanya dan seandainya kesenangan dan kenikmatan duniawi menunjukkan kecintaan Allah kepada hamba-hambaNya, nescaya Allah akan memberikannya kepada para Nabi dan Rasul. Namun kesenangan dan kenikmatan duniawi bukanlah terletak kepada harta benda dan kekayaan namun kesenangan dan kebahagian itu apabila kita memiliki jiwa yang merdeka. Merdeka dari menjadi hamba kepada manusia, dunia, syaitan dan nafsu.





0 comments:

Post a Comment