Jagalah ALLAH, ALLAH pasti akan menjagamu

"Sampai satu saat, kamu lelah dengan tujuan hidup bila kamu agungkan cinta selain cinta DIA"

Spend time more wit my family


Cuaca kat kch ari2 hujan....
pg, ptg, mlm mesti hujan...
tp alhmdulillah, banjir kat kch dh kurang....

semalam, pegi serikin dgn family....
bli telekung, t-shirt, patung adik, langsir, tikar, bantal....
haha....kalo x hujan, mesti best shopping....
tp bgs gak hujan kot...x de la ramai org yg bersesak kat sane...=)


time, ayah pegi tgk2 langsir dgn mak, n kakak,
sy ngan adik melencong tempat lain...
hahaha....ske btol pegi jauh2...
ktorang tgk t-shirt...
cntik2 design t-shirt kat sne...
apa yg penting, MURAH!!!hahaha
ktorang smpai sane pagi...dlm jam 9-10am cm tu la....
so, kedai pun cm baru bukak...
sbbkn ktorang mcm pengunjung terawal,
sume kedai tawarkan harga yg murah....
supaya rezeki diorang murah pg2....
hehe....
kdg2, ksian gak diorang nie....
sbb....akceli, sy nk survey harga jer dulu....
byk gak la kedai dh kluar masuk...
then, ble smpai satu kedai tu,
sy pun tnye la harga satu brg nie...
ble tgk hrga yg dia bagi, huh!!mahal gler...bgs lg pegi kedai yg sblom2 nie...
then, dia pun kurangkan lagi harga yg dia tawarkan...
still gak sy nie x nk bli....
tp...at last, harga yg dia bri tu same dgn harga yg kedai lain bg...
mati2 dia suruh aku bli...
dia kate sbg "pelaris"
dia khuatir kot...kalo aku x bli, kedai tu akan x ramai pengunjung...sbb, aku lah pengunjung pertama.....
then, bli jugak la aku brg tu.....hoho......mcm mne la kedai2 yg sblom nie aku masuk tu.....
ksian plak diorang...rupenya, itu motif diorng utk twrkn harga dgn murah....

Dan....yg paling buat aku terkejut, ble mak nk byr duit kat sau kedai nie,
penjual tu pun ambik duit tu, dan tepuk2 kat brg yg dia jual...
aku ingat ape la yg die buat....
plik btol...!!!
may be budaya kat indonesia cm tu kot...sbb tu la aku jarang tgk...
lg pun, serikin tu, tmpt yg blh kira dekat dgn sempadan indonesia...=)

2 comments:

ouh.. tepuk2 ke?
hehe.. nanti laen kali bley la kirim barang eyh? =p

 

Post a Comment