Jagalah ALLAH, ALLAH pasti akan menjagamu

"Sampai satu saat, kamu lelah dengan tujuan hidup bila kamu agungkan cinta selain cinta DIA"

i have changed (part 1)...

Stiap hari, waktu maghrib, aku mesti pegi surau kat delima...lgpun, surau delima x lah jauh dr biliKku...
so, apalah slh jika solat berjemaah...lagipun, pahala nya berlipat kali ganda jika d bandingkan dgn solat seorang diri..
Pada dulunya, abis selesai solat maghrib, aku mesti balik ke bilik trus...
tp, makin lama, aku cenderung utk duduk di surau smntara menanti waktu isya..

kwn2 medik la yg menceriakan suasana surau..
sungguh benar mereka tertarik dgn Islam..walaupun sibuk, mereka pasti luangkan masa mereka utk hal2 keagamaan...
patutlah mereka semuanya bijak2 belaka...

sementara menanti waktu isya, pelbagai pengisian telah di buat di surau..
antaranya tazkirah..
Sebelum tazkirah, majlis perlu dibuka dgn bacaan alfatihah
dan mengalunkan asma ulhusna...
ergh!!sungguh ku x mengerti pa yg perlu ku buat..kerana, jarang ku mendengar nya..betapa rendah nya ilmu agama ku...

Setelah majlis dibuka, tazkirah dtruskan sprti biasa...
Byk yg telah ku plajari..kisah2 nabi, bab2 solat, alam akhirat, waktu kematian, hidup sbg hamba Allah, hubungan kita dgn ibu, aurat,hal2 couple, amar maaruf dan nahi munkar, isu palestin dan lain2 lg..

kdg2 aku menangis seorang diri swaktu mendengar tazkirah yg di berikan...begitu seksa nya seksaan Allah bagi org yg melanggar perintah-Nya...
sejak hari2 tersebut, aku slalu bermohon agar diberi
ptunjuk dan hidayah dari Allah swt..

sehingga pada suatu pg, ketika aku bgn utk mengambil wuduk utk solat subuh, terdapat suatu bungkusan yg terletak di dpn pintu...(03/01/09)

0 comments:

Post a Comment